Váltás 32 mm-es gumiabroncsokra: kényelem kompromisszumok nélkül

32 mm szélesség országútira? A Vredestein SUPERPASSO nagyobb kényelmet, magabiztosságot és több nyugalmat nyújt útjainkon.

Ha Te is azok közé tartozol, akik eddig azt hitték, hogy a belső nélküli gumik csak hegyi kerékpárokhoz valók, akkor érdemes megfontolnod, hogy megváltoztasd a nézőpontod. Én is hosszú évekig hűséges voltam a hagyományos belsős gumikhoz, de miután áttértem a 32 mm széles tubeless külsőkre (esetemben a Vredestein SUPERPASSO-ra), azt tapasztaltam, hogy a tekerés élménye szó szerint megújult.

Ha rendszeresen, vagy csak szabadidős céllal tekersz országútin, érdemes elgondolkodnod ezen a változtatáson. Hogy miért? Íme néhány ok.

Szélesebb gumik = nagyobb kényelem

Néhány évvel ezelőttig az országúti kerékpároknál egyértelmű volt a szabvány: 23 mm-es vagy maximum 25 mm-es gumik nagy légnyomással. Csak hát figyelembe véve az útjaink minőségét, valjuk be, ezek a méretek nem a legkényelmesebbek gurulásra. Amikor áttértem a 32 mm széles tubeless gumikra, meglepődtem a különbségen.


A tekerés azonnal simább lett, a vibráció jelentősen csökkent, és nem éreztem magam annyira megtörve egy hosszú nap után a nyeregben. Sőt, a szélesebb gumik nemcsak jobban elnyelik az ütéseket, de csökkentik a rázkódást is, ami kisebb terhelést jelent az egész testre, és így több energia marad magára a pedálozásra.

A szélesebb gumik előnye a nagyobb légtérfogat is, ami azt jelenti, hogy kisebb nyomással tudok tekerni a teljesítmény feláldozása nélkül. A kisebb nyomás jobb rugózást jelent, és kevesebb stresszt a csuklómra és a gerincemre. Így hosszú túrák után nem érzem azt a fáradtságot, amit a régi 25 mm-es gumikkal éreztem. Ráadásul a jobb lengéscsillapításnak köszönhetően maguk a kerekek is védettek, ami meghosszabbíthatja az élettartamukat, és csökkentheti a sérülés kockázatát, ha kátyúkon vagy egyenetlen felületen haladunk.

vredestein abroncsok

A sebesség nem csökken

Az egyik aggodalmam a szélesebb gumikra való átállás előtt a sebességvesztés volt. Elvégre a szélesebb gumiknak sebességvesztést kéne előidézniük, nem igaz? A valóság azonban más. A kisebb nyomás mellett az abroncs jobban alkalmazkodik az ütésekhez és kevésbé pattog, ami paradox módon jobb érintkezést eredményez az úttal és hatékonyabb energiaátvitelt. Az átlagsebességemben nem volt jelentős változás, de a kényelem és a magabiztosság érzése a lejtőkön meredeken nőtt.

Még azt is észrevettem, hogy a kerékpár stabilabb volt fékezéskor. Csak a rend kedvéért: a Vredestein SUPERPASSO gumiabroncs súlya körülbelül 359 gramm, és körülbelül 31,5 mm széles egy 19 mm-es felnin, ami kiváló kompromisszumot jelent a súly, a stabilitás és a vezethetőség között.

Ráadásul a szélesebb gumik jobb tapadást biztosítanak a kanyarban. Amikor gyorsan hajtok a kanyarokkal teli utakon, magabiztosabb vagyok, és nem kell aggódnom, hogy a kerékpár megcsúszik. Azt is észrevettem, hogy nedves úton a gumik jobban tapadnak az úton, és nem hajlamosak csúszni.

A 30-32 mm-es belső nélküli gumikra való váltás megváltoztatja az életedet.
A profi versenyzők egyre inkább felismerik a szélesebb abroncsok előnyeit, és bár a profi pelotonban még mindig a keskenyebb méretek dominálnak, a trend lassan változik. Ha a profi versenyzők is látják a szélesebb gumik előnyeit, miért ne használhatnánk ki mi, hobbi kerékpárosok is?

gumi sealant, gumitömítőanyag

Belső nélküli rendszer - több mint egy trend

Már régóta ismert, hogy a belső nélküli gumik nem csak marketingfogás. Tömítőanyaggal kombinálva menet közben is kijavíthatják a kisebb defektet.
Ami számomra még fontosabb, hogy nincs szükség arra, hogy extrém magas nyomásra fújjuk fel a gumikat. A 32 mm-es gumikban 4 bar körüli nyomást tartok, ami tökéletes egyensúlyt biztosít a kényelem és a hatékonyság között.

Egy másik előnye a kisebb defektveszély - mivel nincs belső a gumikban, nem áll fenn az úgynevezett "kígyómarás" defekt kockázata, ami a belsős külsőknél alacsony nyomáson gyakori probléma. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy nem kell annyira aggódnom a kátyúk és a járdaszegélyek miatt, mivel a belső nélküli gumik jobban ellenállnak a kilyukadásnak.

vredestein superpasso külső gumi

Kinek ajánlott a váltás?

Ha csak szabadidős céllal tekersz, vagy hosszabb túrákat teszel, a 30-32 mm-es belső nélküli gumira való váltás megváltoztatja az életedet. Nem fogsz annyit "rázkódni" a rossz minőségű utakon, a kezed és a feneked pedig hálás lesz érte. Ha pedig aggódsz a sebességvesztés miatt, biztosíthatlak, hogy ez nem reális gond. A különbség a kényelemben viszont óriási.

Ráadásul, ha különböző felületeken, például aszfaltozott és kevésbé burkolt utak kombinációján tekersz, a szélesebb tubeless gumik jobb tapadást és stabilitást biztosítanak.

Kisebb rázkódás = kevesebb fáradtság = hosszabb kitartás. Ez az egyszerű képlet minden útra igaz. Ha a testednek nem kell folyamatosan elnyelnie az egyenetlen felületekből származó rezgéseket és ütéseket, több energiád marad a pedálozásra. Ez azt jelenti, hogy hosszabb tekeréseket is élvezhetsz anélkül, hogy a végére teljesen elfáradnál. Ráadásul a kisebb izomfáradtság a görcsök vagy a hátfájás kisebb kockázatát is jelenti, ami nagy előny, különösen az egész napos útvonalakon.

kerékpár 32 mm-es gumikkal

Az én javaslatom: Vredestein SUPERPASSO

Ha úgy döntesz, hogy belső nélküli rendszerre váltasz, akkor nagyon ajánlom a Vredestein SUPERPASSO külsőket. Barna oldalfalú, vonzó változatban is kaphatók, amely stílusos retro megjelenést kölcsönöz kerékpárodnak.

A felszerelésükhöz szelepekre, tömítőanyagra és tubeless szalagra lesz szükséged - ezeket is a Vredestein-től ajánlom, mivel nagyszerű tapasztalataim vannak velük. Az egész rendszer megbízhatóan működik, és már az első kilométerektől kezdve megadta azt, amit kerestem - kényelmet, magabiztosságot és gondtalan tekerést.

Egyes kerékpárosok félnek a bonyolultabb szereléstől, de tapasztalatom szerint ez csak megszokás kérdése, és különösen a Vredestein abroncsokkal soha nem volt problémám a felrakáskor. Igen, az első szerelés kicsit stresszesebb lehet, de ha már megvannak a megfelelő szelepek, tömítőanyag és szalag, a rendszer működik. A kezdeti beállítás után a karbantartás gyakorlatilag nulla - csak néhány havonta fel kell tölteni a tejet, és gondtalanul róhatod a kilométereket.

kerékpár 32 mm-es vredestein gumikkal

Pluszok

  • komfort az egyenetlen utakon,
  • ritkábbak a defektek,
  • kisebb nyomással lehet gurulni,
  • jobb hatásfok és tapadás még a rosszabb felületeken is,
  • kevesebb fáradtság az edzés után.

Minusz

  • nehezebb a felszerelés,
  • magasabb ár,
  • a tömítőanyag rendszeres utántöltése az optimális teljesítmény fenntartása érdekében.


Összefoglaló

Ha még mindig nem vagy biztos benne, hogy a tubeless váltás megfelelő-e számodra, azt ajánlom, hogy legalább próbálj ki egy kerékpárt ezzel a konfigurációval. Személyes tapasztalatból mondhatom, hogy ha egyszer kipróbáltad a tubeless külsőt egy országútin, valószínűleg soha nem fogsz visszatérni a belsőshöz. Megbízhatóak, kényelmesek és hosszú távon praktikusak.
Fotó forrása: szerzői archívum
report_problem Hibát találtál a szövegben?
keyboard_arrow_up